星期二, 7月 26, 2005



我有一個兒時的好友,她可以說是和我一同成長的異姓姊妹一樣。
小時候會吵架會小氣會玩針對,但這些都一一過去了。換來的只有現在我們聚餐時候的共同話題。一同談論小時間的搗蛋逸事,少女時代的豆芽夢,事情就好像昨天發生一樣。
我的好友快將生日了,我決定做一個蛋糕給她!!!!!
我選擇這個蛋糕因為我的好友居所距離我家比較遠。我要考慮到運送時會否溶掉,所以我不會選凍餅及慕絲類。這個藍莓芝士餅是烘焗後再雪凍的,就算車程超過一小時也不影響蛋糕會溶掉。

藍莓芝士解說 ~ 底層消化餅底,餡料藍莓芝士醬,面飾鮮藍莓醬

4 則留言:

匿名 說...

Believed you are talking me.
one thousand thanks.thanks..thanks.
nice..nice.. nice.. cakes.
I like it very much because I love cheese very much.

Gathering is very relax..we can say anything, no secret, not easy to find such a good friend especially our relationship is built up since young period.

Your good friends

meiko 說...

之唔係你囉,唔係你仲有邊個唧!!!

匿名 說...

Thanks...Thanks...Thanks...
This is a wonderful thing to be a friends with you...ha...ha...

匿名 說...

謝謝妳呀, 我今日食o左我今個生日(雖然未到)第一個cake呀..!! :> 我可唔可以要呢個好好味藍莓cheese cake?食譜呀?? :> 我今日試過第一口已經認定o左呢個係我老公今年生日?"迷魂餅"喇..哈哈.....^o^
my email: gogojenny@gmail.com
Thanks a lot..